Teknikföretagens Branschgrupper – där Svensk Elektronik ingår – kommer under våren 2021 hålla en serie med korta webbinarier kring de nya krav och möjligheter som säljaren möter i och med digitalisering och pandemin.
Webbinarierna är exklusivt framtagna för företag som är medlem i en branschförening med kansli vid Teknikföretagens Branschgrupper.
Den 23 mars, kl. 09.00 – 10.30 genomförs det tredje digitala webbinariet: Hur du kan sälja på digitala mässor.
Digitala och virtuella mässor kommer komplettera de traditionella i framtiden även efter pandemin. Därför har vi till detta seminarium bjudit in flera experter för att dela sina tips & erfarenheter för att genomföra en lyckad mässa och attrahera nya kunder med Peter Scott, Director of Fairs Svenska Mässan koncernen/The Swedish Exhibition & Congress Centre, Marena Christensen CEO.
- Vad är en digital/virtuell mässa/plattform?
- Varför skall man som utställare vara med?
- Hur syns man på en virtuell mässa?
- Vilka förberedelser bör göras?
- Att tänka på vid genomförande
- Hur lockar man till sig kunder, håller dem kvar och engagerar dem?
- Hur lägger man upp efterarbetet?
- Kostnader
- Utmaningar och framgångsfaktorer
- Vad har vi lärt oss?
- Kostnader vs resultat?
- Tips & trix